søndag 4. mai 2008

Hagatjern hva skjer med saken til Valvik?

1gjen ser jeg at politikrene utsetter avgjørelsen til Valvik, hva kommer dette av?

Ja jeg gjentar meg selv til det som kan virke som kjedelig for mange, men det er viktig at kommunens politikere står fast ved sitt avslag på Valviks søknad. Igjen står det skrevet i Drammens Tidende at Valvik føler seg urettferdig behandlet på grunn av sin stiling som politiker.
Jeg ber herved om at Valvik bør be sine medarbeidere innenfor poitikken pent om unskyldning for grove overtramp når han går ut i mediene å påstår dette. Tvertimot kan det heller være et spørsmål om Valvik har hatt en skjult agenda med å ta del i det politiske arbeidet i Nedre Eiker, dette er i allefall noen tanker jeg og fler med meg har begynt å vurdere.

Selvsagt forventer jeg at politikrene selv tar tak i de beskyldninger som Valvik setter ut, i tilegg forventer jeg at de også ser viktigheten i å stå fast ved det vedtaket de allerede har besluttet, jeg så i et tidligere innlegg at Valvik hadde fått avslag på både utbyggingen og bruksendringen på sin eiendom. Da Valvik ikke får bruksendring så forventer jeg at han har søkt om dette, da er det unødvendig for kommunens politikere om å be rådmannen å sjekke hvem som har status som eneboligeiendommer i området, jeg forventer selvsagt at Valvik som i såfall har søkt om bruksendring, selv er klar over hva slags status hans eiendom har?
Ellers ville en slik søknad være bortkastet.
Som jeg skrev i mitt siste inlegg så virker det som om kommunens administrasjon ikke har forstått rekkevidden av hva det betyr for Hagatjern at Valvik skulle fått tillatelse til dette, igjen vil jeg vise til at utbyggingen til Valviks nabo Jack D: Fossum er et bevis for dette, her kjemper de med nebb og klør for at Fossum ikke skal få byggetillatelse for noe han rettsmessig har lov til, dette vil isåfall si det samme som at de skal få mange runder på lignende måte dersom de skulle tillate Valviks ønsker, jeg bemerker at jeg selv sto i spissen for å opplyse kommunens administrasjon hva reguleringsplanens ordlyd sa, de selv hadde kun tittet på kartet og missfortått den ordlyd som der var gjengitt og la meg si det med en gang, jeg forstår at dette kunne missfortsåes av den vanlige mann/dame, men ikke fra den administrasjonen som selv var med på utviklingen av reguleringsplanen, de har nemlig et lovverk som bygger opp om det kartet som er sendt ut, og her er det tydelig bestemt at det ikke skal være mulig å gi en slik dispensasjon.
For all del ber jeg om at politikrene står fast på sin avgjørelse, ellers vil dere øke folks politikerforakt, samt forsterke intrykket av korrupte handlinger.

som jeg tidligere har sagt så er jeg ingen uvenn med Valvik, her handler det om sak og ikke person, selv om jeg ser at dette kan være vanskelig å forstå så er dette min holdning, man må tørre å stå frem med saker og ting selv om det rammer noen kjente.

Einar Boldvik