lørdag 29. mars 2008

Kommunens administrasjon svikter i helt grunnleggende lovforståelse, hva kan dette skyldes?

Jeg har tatt frem flere saker i mine innlegg, saker som viser at kommunens administrasjon totalt feilvurderer lovfakta og etiske retningslinjer som vi normalt burde tro at de måtte følge. Vi ser mer og mer at det lønner seg å være blant de personer som har tilknytting til personer innenfor dette system, jeg har tidligere hevdet at mye er korrupt og jeg vil fortsatt mene at dette er tilfelle.
I mange saker som syntes å være enkle å avgjøre innenfor det lovverket som foreligger her i norge, så syntes det som om administrasjonen forkludrer saker kun etter egne ønsker og sine forhold til enkeltmensker.
Indersaken er en av disse sakene, politiker Valviks ønske om å få omdisponere sin hytte på Hagatjern til helårsbolig er en tilsvarende sak, her jobber administrasjonen på høygear for å omgå det lovverk som de selv har vært med på å sette, jeg leser også nylig om en sak i et nytt boligfelt i Bergås terrasse, her vil de etter mitt syn rane eksisterende boligeiere ved å la utbyggere av nytt byggefelt, få overta deler av deres eiendom til parkeringsplasser for fremtidige bygninger, kan også dette være korrupsjon? for meg syntes det som om det vanskelig kan forklares med noe annet.
Min bror bor i dette området han opplever også at kommunen arbeider aktivt for at han må bli skadelidende på grunn av at nabo ønsker en forstøtningsmur med gjerde på som skal stå i eiendomsgrense, denne måler den nette høyde av ca.3,6m, og hvor min brors uteplass blir betydelig ødelagt, dette gjør de på tross av at lovverket har klare retningslinjer for at så ikke skal skje. Kan min bror bli skadelidende på grunn av at nabo bygget sitt hus ulovelig høyt i forhold til den godkjennelsen kommunen hadde gitt? Er det riktig at kommunen skal premiere ulovlighetene som nabo har utført med det faktum at naboens eiendom blir beraktelig forringet både økonomisk og bruksmessig? er det mulig at denne saken kan bli avgjort mot norskt lovverk samt all sunn fornuft bare for at min bror skal bli straffet for at han er akkurat min bror, og at jeg skriver i disse sidene?
Jeg har forsøkt å hjelpe han i denne saken, vi ble innbudt i møte med saksbehandler og hennes skjef, her fikk jeg gjennomgå på grunn av at jeg skrev disse saklige innlegg, hun mente at jeg var en pest og en plage for kommunen, vi følte 0ss trygge på at vi hadde fått et møte hvor saksbehandler og hennes skjef skulle diskutere forholdene i saken på en sakelig og grei måte, tvertimot syntes det for oss som om saksbehandler ukritisk fra sin skjef fikk lov til å fremføre sin trakasering slik som hun måtte ønske, vi satt tilbake med en følelse av at vi var innbudt i et møte som var satt istand med dette som et formål, det syntes ikke å komme frem i møte, det faktum at disse faktisk skulle være serviserettet ovenfor oss. tvertimot syntes det som om vi skulle føle oss beæret for at vi fikk lov til å komme i møte hos dem.
Jeg har i ettertid hørt at disse personene som innbød oss i møte hvistnok skal være kjærester, kan det være mulig? jeg vil forsøke å sjekke opp i dette og dersom det er tilfelle vil jeg be kommunen å rydde opp i forholdet slik at disse ikke får utøve sin makt på en slik klandreverdig måte, jeg skammer meg dersom jeg skulle være lurt opp i et slikt møte, men jeg forstår isåfall mer av deres aggenda i møte dersom det er tilfelle at disse også deler felles dyne i det private liv, jeg har stengt sidene mine for innlegg fra andre nettopp på grunn av at jeg ikke ønsker noen skittentøyssaker og nå står jeg selv frem med en lignende sak, ja dersom dette er tilfelle vil jeg få si at resterende av tillitten jeg har hatt til kommunen er i ferd med å bli vasket bort.

Hva gjør administrasjonen med Jack Fossum på Hagatjern? etter mitt syn så ser det ut som om de trakaserer han på det groveste, jeg er helt enig i at de krever at han rydder opp det han måtte ha fylt ut i tjernet, det er korrekt ut fra den lovanvendelsen som skal benyttes, når de krever etter hva jeg leser i avisene) at han skal rive trapper og forstøtningsmurer så føles dette meget merkelig, Fossum bor i en enebolig her er det regulert til at han skal ha flere muligheter enn det hytteeiendommene i det samme området har, den administrasjonen som setter inn alle sine ressurser på å nekte Fossum en rimelig utvikling av sin eiendom, glemmer å bruke ressursene på følge lovverket ved i flere tilfeller å tilråde sitt planutvalg å tillate at hyttenabo skal få omdisponere sin hytte til boligeiendom, er de ansatt for å motarbeide loven .Hva hadde vært enklere enn å forholde seg til det lovverket som foreligger? Riktignok skal det være muligheter for å gi dispansajon i enkelte mindre saker, dette skal bero på en faglig vurdering ikke i forhold til kjennskap eller fiendskap til den enkelte søker.

Igjen vil jeg påstå at Hagatjern ble reddet ved at jeg blandet meg inn i saken, hvor politikeren fikk avslag på sin søknad, kanskje er jeg litt mer fremtidrettet og ser litt lengre enn enkelte av saksbehandlerene i kommunen gjør, ved at vi hadde fått flere eneboliger i området så hadde også forholdet blitt at disse igjen ville hatt rettigheter til å gjøre det kommunen nekter Fossum å gjøre, vi retter ikke noe ved å premiere ulovligheter, vi skaper kun større problemer for senere avgjørelser, jeg tror jeg tidligere har beskrevet at jeg fikk beskjed av saksbehandler at dersom politikeren fikk godkjent sin søknad, så innebar dette at jeg også ville få lov til å selge ut tomter for hyttebygging i mitt område, dette bekrefter min påstand om at Hagatjern var i ferd med å miste sin betydning som rekrasjonsområde for allmennheten, bare på grunn av ellendig saksbehandling.
Selv kommer jeg i nær fremtid til å søke om omgjøring av min hytte på Hgatjern, jeg må søke om dispensasjon for dette og selvsagt er jeg spent på hvordan dette går, jeg vil isåfall holde meg til det lovverket som er satt og søke på en korrekt måte, jeg håper at jeg blir behandlet på en rettferdig måte, hvor saken avgjøres ut fra det lovverket som foreligger, selvsagt vil jeg rette meg etter det svar jeg får dersom det ikke klart strider mot den loven som foreligger i en slik disp. søknad.
Igjen ber jeg om at politikrene rydder opp i den ukultur som råder i enkelte avdelinger av kommunesystemet.

Einar